Training

Klantgericht en impactvol communiceren voor engineers

Image

Wil jij op een effectieve en impactvolle wijze leren communiceren? En wil je weten wat jouw gedrag is in gesprekken en op welke manier je daarmee je gesprekspartner(s) beïnvloedt? Dan is de training Klantgericht en impactvol communiceren iets voor jou.

In deze training leer je alles wat je nodig hebt voor een effectieve communicatie. De training werkt als een spiegel. Je herkent jezelf in de oefeningen en komt jezelf steeds weer tegen. Hoe gedraag jij je eigenlijk in gesprekken? Op welke manier beïnvloed je daarmee je gesprekspartner(s)? We denken vaak dat we inhoudelijk moeten reageren. Maar de vorm van een gesprek schreeuwt ook om aandacht.

Wat doe je als het een lastig gesprek is? Of een dialoog over klachten of slecht nieuws? Je leert meer over jouw persoonlijke leiderschap in gesprekken. Neem je de lead? Beweeg je het gesprek de juiste kant op? Kom uit de startblokken en ga aan de slag met je eigen communicatie. Doe het eens anders. Je zult ervaren dat je meer impact hebt. Door te bewegen kun je leiden. Hoe pak jij nu de regie?

Voor wie?
De training is bedoeld voor engineers die op een effectieve manier communicatie tot stand willen brengen. Om deze training te volgen heb je geen voorkennis nodig. Wel is het prettig als je beschikt over een hbo werk- en denkniveau.

Wat is het resultaat?

  • Na afronding van de training:
  • weet je hoe het gedrag van klanten en collega’s tot stand komt;
  • kun je andermans gedrag beïnvloeden;
  • weet je alles over communicatiestijlen;
  • kun je schakelen tussen verschillende communicatieniveaus;
  • heb je je gespreksvaardigheden concreet opgefrist;
  • ken je de impact van (non)verbale communicatie;
  • kun je beter omgaan met klachten en bezwaren;
  • weet je hoe je slecht nieuws het beste kunt overbrengen;
  • kun je regie hebben en behouden in gesprekken.

Daarom deze training

  • Alles wat je nodig hebt voor een effectievere communicatie
  • Tools om klantgericht en impactvol te communiceren
  • Leren door te oefenen
  • Tweedaagse training

Programma
In deze training leer je alles wat je nodig hebt voor een effectieve communicatie. Ter voorbereiding op de training ontvang je een vragenlijst met open en gesloten vragen. Daarin vragen we je naar je leerwensen, doelen en casuïstiek om te oefenen.

Tijdens de training ontdek je aan de hand van oefeningen hoe jij je gedraagt in gesprekken en welke invloed jouw gedrag heeft. Kortom: je neemt jouw eigen communicatie onder de loep en leert wat je anders kunt doen om klantgericht en impactvol te communiceren. In de training maken we gebruik van verschillende werkvormen, zoals een rollenspel, simulaties, gespreksoefeningen en groepsoefeningen. Op twee dagdelen werken we met een acteur.

Certificering
Na afloop van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Praktische informatie

  • Duur van de training: 2 dagen
  • Investering: € 1.260,- exclusief btw

Wil jij ook klantgericht en impactvol communiceren? Schrijf je dan nu in.

Beschikbare datums

Datum

Tijd

Locatie

Dagen

Kosten

16/03/2023
09.00 - 17.00 uur
Gorinchem
2
€ 1.260,-
Inschrijven

Deel deze training:

Vragen? Dan horen we graag van je!

Voel je vrij om contact op te nemen met Marcel Steijger voor vragen en/of meer informatie. Weet je het al? Schrijf je dan snel in via de button in het rooster.

Image
Image